onsdag 29 juli 2009

Varför har inte pappa tuttar?

Har ni hört talas om "nattleken"? Inte det som pappa och mamma brukar göra när dom tror att jag sover, utan en lek som jag tycker är jätteskoj! Leken är mycket enkel och kul att leka. När alla sover (inte jag förstås) brukar jag vänta tills antingen snarkningar från mamma eller pappa hörs (oftast är det pappa som snarkar värst) börjar jag vrida på mej och sparka och vifta omkring i sängen. Det brukar inte få upp mina föräldrar ur sängen, så jag skriker till några gånger och då tänds taklampan i sovrummet direkt. (Vad var det för stark lampa som lös uppe i det stora blå taket häromdagen? Måste fundera mera på det sen när jag ser det igen...) Det konstiga är att det oftast är mamma, hon med det långa håret och tuttarna som plockar upp mej och avslutar "leken". Pappa har ju inte så mycket att erbjuda och tillfredsställa mina behov. Men han har blivit en hejare på blöjbyten! Han vill bara få det överstökat så fort som möjligt så att han kan lägga sin flint på kudden igen, tror jag...Näe, mamma är en säker vinnare av den här leken. Men, två tre på natten så är det nästan oavgjort...Om bara pappa hade haft tuttar...Varför har inte pappa tuttar? Näp, nu ska jag filosofera vidare i mina drömmar och leka snart igen.
Hejs svejs och stora tuttar med massor av mjölk vill jag ha nu.


Blogg listad på Bloggtoppen.se

BlogRankers.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar