lördag 1 augusti 2009

Min pappa fiser otäckt!

Igår kväll hade jag "fredagsmys" med familjen. Pappa hade en stor prasslig påse som han stoppade handen i och plockade upp tunna knapriga skivor och stoppade i sin mun. Nu vet ni varför han är fet! Där satt vi allihopa framför den där stora svarta lådan och "myste". Storebror Timo tycker jag är helt okej när han pratar med mej. När mamma och pappa pratar med mej så pratar dom så fånigt. Dom kan väl prata så jag förstår!? Timo pratar svenska, mamma pratar thailändska och pappa pratar samma som språk som Timo och mamma gör och så engelska förstås. Ibland pratar pappa även samma språk som jag hört farmor och farfar göra. Bara för att jag inte kan prata ännu så betyder det inte att jag har svårt att förstå!? När mamma och pappa pratar med varandra så pratar dom ord som jag förstår, men så fort dom pratar med mej så ska det där tuttenuttiga språket användas...Det är bara Timo som är sej själv när han pratar med mej!
Inatt fick jag sova mellan mamma och pappa. Det är väl okej så länge pappa inte fiser och snarkar. Fast när han fiser så brukar mamma ta upp mej och gå en sväng och ge mej tutte, så det gör inget om han släpper otäck luft. Men om han snarkar så börjar jag skrika och alla blir väckta! Så var det inatt; Pappa snarkar nåt förskräckligt så mamma och jag får lida för det. I slutändan får han själv lida för sina handlingar för han sov inte många timmar inatt, tihii...
Nu har jag rent i byxan och ska lägga mej ner tillsammans med mamma och tutte ett slag. Jag fortsätter med mina rapporter lite senare igen. Namnam.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

BlogRankers.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar