söndag 2 augusti 2009

Tio Philip's budord.

1. Jag skall inte tutta nån annan mamma än mamma.
2. Jag skall sova så mycket jag kan, även om pappa väcker mej med sina snarkningar.
3. Jag skall grina tills blöjan är bytt, även om den endast innehåller en endaste liten kakka.
4. Jag skall inte luras av mammas eller pappas försök att lugna ner mej med gummipluppen.
5. Jag skall endast bada när jag själv vill.
6. Jag skall aldrig låta mamma eller pappa sova en hel natt.
7. Jag skall vid varje tillfälle spy på pappas rena tröja, helst i ansiktet.
8. Jag skall kissa som en fontän varje gång tillfälle ges.
9. Jag skall inte apa efter mammas och pappas fånigheter.
10. Jag skall heller inte låta mina syskon ta all uppmärksamhet.

Det första budordet blev jag frestad av pappas håriga tutte dom första dagarna i mitt liv, men jag kan lova att pappa kan vara glad att jag inte hade några tänder!
Det andra budordet jobbar jag på fortfarande, men kan väl tillägga att mamma är till stor hjälp med sina armbågar...
Det tredje budordet har inte varit några problem hittills, för pappa byter ibland när mamma precis har bytt, tihii!
Det fjärde budordet får jag jobba med en hel del, för jag somnar innan mamma eller pappa gör det.
Det femte budordet kan jag inte göra annat än skrika just för tillfället. Men vänta tills jag blir större!
Det sjätte budordet förstår ni säkert är det enklaste att hålla!
Det sjunde budordet har jag lyckats med ett par gånger än så länge, så det är väl inte så illa pinkat av en liten kis som jag...
Det åttonde budordet har jag endast hunnit med vid besök hos tanten med den vita rocken...
Det nionde budordet spelar jag bara dum och stirrar på dom med vidöppna ögon.
Det sista budordet har jag inte så stor konkurrens ännu, men storasyster är på gång hit som förstärkning åt brorsan.

Nattinatti på er.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

BlogRankers.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar