torsdag 6 augusti 2009

Tvättsvamp och kantareller.

Mamma och jag har sovit hela förmiddan idag igen. Men det är faktiskt så skönt när farsan och Timo håller sej borta så vi kan ligga och lata oss. På eftermiddan hälsade jag på faster Kirsi. Hon såg efter mej medans mamma och pappa åkte iväg med den röda plåtlådan för att plocka svamp. Jag såg att Timo badade i en stor pool med kusinen Danne och hade jättekul. Jag ville oxå bada men jag somnade ganska snart eftersom faster vaggade mej så mysigt i vagnen.
Mamma och pappa kom tillbaka efter nån timma med lite svamp. Jättelite svamp! Men det räckte till två stora tallrikar som hamnade i mammas och pappas mage. Faster Kirsi hade jättemycket svamp. Hon sa att dom (Hagman's) ätit svamp varje dag nu i en vecka. Frysen full med kantareller har dom oxå. Nä, jag måste rusa nu för mamma vill bada mej. Tjadå!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

BlogRankers.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar