söndag 2 augusti 2009

Pappa pangar plattor.

Sova...Sova...Sova... Pappa och Timo försvann igår morse, så jag och mamma passade på att ligga och sussa hela förmiddan tillsammans. På eftermiddan kom farmor och väckte oss och jag fick äntligen komma ut lite igen! Den där starka lampan var tänd uppe i det stora blå taket igen! Jippie!! Jag fick ligga i min vagn och suga på gummipluppen hela vägen från Skolgatan till Hökstigen.
Framme hos farmor och farfar såg jag pappa och farfar på hustaket och kastade ner stora tunga plattor i en jättestor grön plåtlåda. Dom gick sönder varenda en!! Det sa "Pang!" i den gröna lådan. Är dom inte kloka?! Vad är det för vits med att ta sönder taket? Vuxna gör så mycket konstiga saker...
Imorse klagade pappa på att hela hans kropp värkte och såg konstig ut när han gick. Han får väl skylla sej själv! Ta sönder taket för farmor och farfar. Nu kan han säkert inte dansa med mej idag heller? Ska det vara så, då ska jag vara lite extra kinkig idag! Min "sena-morron-tutte" kommer nu! Tjenixen till next time...

Blogg listad på Bloggtoppen.se

BlogRankers.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar